IX Festiwal Kultury i Sztuki Osób Niewidomych, Płock 2019: Koncert Renata Przemyk & ACUSTIC TRIO

Termin i miejsce wydarzenia:
24.09.2019 (wtorek), godz. 18:00
Płocki Ośrodek Kultury i Sztuki im. Themersonów
ul. Jakubowskiego 10
09-402 Płock
Wstęp wolny
Bezpłatne wejściówki do odebrania w kasie POKIS


 

RENATA PRZEMYK
Urodziła się 10 lutego 1966 roku w Bielsku-Białej, tam mieszkała do końca liceum. Po maturze zamieszkała w Katowicach, gdzie studiowała i ukończyła bohemistykę na Uniwersytecie Śląskim.
W 1994 roku zamieszkała w Krakowie, a pod koniec 1999 roku w podkrakowskiej wiosce, gdzie w oddaleniu od zgiełku wielkich miast komponuje i aranżuje piosenki dla siebie, innych wykonawców i dla teatru.
Zaczęła śpiewać jako nastolatka z lokalnymi kapelami rockowymi, choć tak naprawdę odkryła powołanie dopiero na studiach, zainspirowana Tomem Waitsem, Talking Heads, Niną Hagen i Frankiem Zappą. W wyniku tychże inspiracji powstał pod koniec 1989 roku zespół „Ya Hozna” i płyta pod tym samym tytułem, jednak działalność tego awangardowego zespołu wygasła po roku i Renata rozpoczęła solową karierę.
Wydaje kolejne płyty: „Mało zdolna szansonistka” (1992), „Tylko kobieta” (1994), „Andergrant” (1996), „Hormon” (1999), „Blizna” (2001), „Balladyna” (2002) z muzyką do spektaklu w reżyserii Jana Machulskiego, a w 2003 roku ukazuje się kompilacja najciekawszych piosenek zatytułowana „The best of” zawierająca zaśpiewany w duecie z Kasią Nosowską utwór „Kochana”, który szturmem zdobył szczyty list przebojów. 28 października 2005 r. w Teatrze Rozrywki w Chorzowie odbyła się premiera spektaklu „Odjazd” w reżyserii Freda Apke zawierająca 14 piosenek autorstwa Renaty Przemyk  i Anny Saranieckiej (która jest też autorką tekstów wielu jej piosenek). W 2009 wychodzi podwójny album z tymi piosenkami (na jednym z nich Renata sama gra na wszystkich instrumentach). 27 marca 2006 roku ukazał się „UNIKAT”,  wyjątkowa płyta w dyskografii artystki, stąd też tytuł jaki jej nadała. Jest to najbardziej z dotychczasowych osobista, czasami wręcz intymna opowieść o najistotniejszych emocjach, w nowocześnie brzmiących aranżacjach, których autorem i jednocześnie producentem jest sama wokalistka.
W 2010 roku Renata skomponowała muzykę dla Teatru Barakah w Krakowie do spektaklu „Szyc” wg Hanocha Levina . W kwietniu 2011 roku Renata otrzymała za nią ZŁOTEGO MIEDZIAKA czyli Nagrodę Publiczności XIII Polkowickich Dni Teatru w kategorii: Najlepsza Muzyka. Od tego czasu na stałe współpracuje z tym teatrem z dorobkiem siedmiu spektakli z jej piosenkami.
W 2012 roku ukazała się płyta „Przemyk AKUSTIK TRIO” będąca studyjnym zapisem granego od kilku lat akustycznego materiału koncertowego o zacięciu etnicznym, gdzie kameralne wersje utworów tworzą niemal spektakl okraszony opowieściami a Renata po raz pierwszy występuje na scenie również jako muzyk.
24 lutego 2012r. w Teatrze RAMPA w Warszawie odbyła się premiera spektaklu muzycznego „MONSTERS.PIEŚNI MORDERCZYŃ” do którego Renata skomponowała 6 piosenek.
23 września 2013r. ukazała się  płyta „Renata Przemyk w Trójce” vol. 7 z koncertem zarejestrowanym w studiu im. Agnieszki Osieckiej, który Renata zagrała w lutym 2012r. na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia.
30 września 2014 r. została wydana autorska klimatyczna płyta Renaty „Rzeźba dnia” będąca efektem fascynacji nowymi brzmieniami.
W 2016 w Teatrze Starym w Lublinie miał premierę spektakl na podstawie twórczości Leonarda Cohena, w którym Renata grała jedną z dwóch głównych ról a rok później wyszła płyta z piosenkami z tego spektaklu o nazwie „Boogie Street. Renata Przemyk śpiewa piosenki Leonarda Cohena”.
W 2017  Renata uległa w końcu naciskom fanów i odświeżyła koncertowo całą debiutancką płytę „Ya Hozna” a zapis koncertu z tymi piosenkami z Radia Lublin ukazał się na krążku.
Większość jej płyt uzyskało status złotych za sprzedaż ponad 50.000 każdego tytułu, wielokrotnie były nominowane i nagradzane, przeważnie za indywidualność artystyczną. Pomimo niezbyt komercyjnego zacięcia artystki, zyskały pochlebne recenzje pośród publiczności, krytyki muzycznej i przemysłu fonograficznego (Fryderyk). Ma w swoim dorobku nagrody przywiezione z festiwali, w których brała udział na początku swojej działalności, główną nagrodę Studenckiem Festiwalu Piosenki w 1989, opolską Karolinkę (1991), Brązowy Mikrofon (1990) w Sopocie i sopocką bursztynową płytę- indywidualną nagrodę  specjalnie dla niej stworzoną ze względu na trudność w sklasyfikowaniu jej twórczości(1992). Występowała na legendarnym festiwalu w Jarocinie w 1989 roku i na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Miała trasę koncertową we  Francji (Normandia, Bretania, Paryż). Koncertowała w Nowym Yorku, Niemczech, Anglii, Irlandii i Luksemburgu. Śpiewała na największych polskich scenach, również takich jak Przystanek Woodstock, ale ma też świetny kontakt z publicznością w kameralnych przestrzeniach klubu czy teatru. Magia wymienianej z publicznością energii i szczerość pozwala jej zdobywać serca słuchaczy nieprzerwanie od trzydziestu lat.