Ukraina: Oschadbank wyróżniony za wdrażanie programu włączającego „Moja dostępność”


Oschadbank zdobył pierwsze miejsce w kategorii „Najlepszy Przykład Wdrażania Podejścia Włączającego” podczas gali UKRAINIAN CX EXCELLENCE 2024. Nagroda ta, przyznawana za najlepsze doświadczenia klientów (CX) na Ukrainie, ma na celu wyróżnienie firm, które wprowadzają najbardziej efektywne i przyjazne klientowi rozwiązania. W tym roku, ponad 300 firm rywalizowało w 15 kategoriach związanych z doświadczeniem klienta, a podczas ceremonii zaprezentowano 93 przypadki sukcesu z 55 ukraińskich i międzynarodowych przedsiębiorstw.
Podczas wojny wprowadzenie inicjatyw włączających nabrało szczególnego znaczenia. Program „Moja Dostępność” Oschadbanku ma na celu stworzenie środowiska bez barier dla wszystkich klientów, ze szczególnym uwzględnieniem osób z niepełnosprawnościami oraz weteranów. „Obowiązkiem społeczeństwa jest usuwanie barier, które uniemożliwiają równy dostęp do usług i utrudniają rehabilitację oraz adaptację naszych obrońców,” podkreśla Sergii Naumov, Przewodniczący Zarządu Oschadbanku.
Program „Moja Dostępność” składa się z trzech głównych elementów: poprawy fizycznej dostępności oddziałów, wdrożenia specjalnego modelu obsługi wraz ze szkoleniami dla pracowników oraz usprawnień w usługach IT, które czynią bank jeszcze bardziej włączającym. Wiceprzewodniczący Zarządu, Anton Tiutiun, podkreśla, że Oschadbank osiągnął znaczne postępy w każdym z tych obszarów, co sprawia, że nagroda jest w pełni zasłużona.
Oschadbank może pochwalić się 25 super-włączającymi oddziałami własnego projektu, z czego dwa znajdują się na tymczasowo okupowanych terytoriach. Ponad połowa placówek banku spełnia obecnie państwowe wymogi dotyczące dostępności. Program wewnętrznych szkoleń „Przyjaźnie Włączający” angażuje około 10 tysięcy pracowników, aby zapewnić najwyższy standard obsługi dla wszystkich grup klientów.
Bank kładzie także duży nacisk na rozwój usług cyfrowych, które umożliwiają zdalny dostęp do usług z dowolnego miejsca na świecie. Jednym z najnowszych osiągnięć jest wprowadzenie cyfrowej rejestracji, która pozwala klientom założyć konto i wydać kartę bez potrzeby odwiedzania oddziału.
Oprócz tego, Oschadbank bierze udział w projektach wspierających rehabilitację weteranów, takich jak współpraca z Centrum Superhumans i stworzenie mobilnego modułu rehabilitacyjnego w Owruczu. Ważnym elementem działalności banku jest również promowanie najlepszych praktyk bezbarierowych poprzez organizację konferencji oraz partnerstwo w programie podróżniczym „Vidval Nig” („Leg Fall Off”), prowadzonym przez weterana Ołeksandra Terena.
Dzięki tym wszystkim inicjatywom, Oschadbank nie tylko zdobywa uznanie, ale przede wszystkim realnie poprawia jakość życia swoich klientów, oferując im równy dostęp do usług i wsparcia.


 

Źródło: Oschadbank Press Center