DPD Polska kontynuuje współpracę sponsorską z Fundacją Zobaczyć Morze im. Tomka Opoki przy organizacji projektu integracyjnego dla osób z dysfunkcją wzroku. 8 września 2019 r. zakończyła się tegoroczna edycja rejsu żaglowcami na pełnym morzu. Jak zawsze połowę załogi stanowiły osoby niewidome i niedowidzące, które na równi z pozostałą częścią załogi uczestniczyły w zadaniach żeglarskich.
Celem projektu jest umożliwienie udziału w pełnomorskim rejsie na Bałtyku osobom, które z racji swej niepełnosprawności nie mogłyby uczestniczyć w tego typu wydarzeniach. Dzięki tej wyjątkowej imprezie mają szansę zyskać wyjątkowe kompetencje życiowe i pewność, że poradzą sobie na lądzie w każdej sytuacji.
W asyście pozostałej części załogi osoby z niepełnosprawnościami w pełni udzielają się w pracach na żaglowcu, także tych związanych z nawigacją. Integracyjna formuła wyprawy pozwala im przeżyć wyjątkowe chwile w otoczeniu doświadczonych żeglarzy, a także innych uczestników rejsu.
– Fundacja Zobaczyć Morze im. Tomka Opoki postawiła sobie za cel m.in. aktywizację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych, a także eliminowanie dyskryminacji i wykluczenia społecznego. Konieczność prowadzenia żaglowca wymusza wykształcenie odpowiednich metod współpracy, co integruje i rozwija uczestników rejsu. Cieszymy się, że DPD Polska już po raz 6. przyczyniła się do organizacji tej bogatej w emocje, wrażenia i doznania wyprawy z udziałem osób niewidomych i niedowidzących – komentuje Robert Krzemiński, prezes Fundacji Zobaczyć Morze.
Jednym z członków załogi był kurier DPD Polska. Grzegorz Brandt został zaproszony do udziału w wyprawie ze względu na swoje wyjątkowe społeczne zaangażowanie. Kurier działa na rzecz Fundacji DKMS – jest twarzą i ambasadorem jednego z programów DKMS adresowanego do uczniów szkół średnich. Grzegorz sam jest zarejestrowany w bazie potencjalnych dawców i kilka lat temu oddał szpik.
– Ważnym elementem rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami jest ich integracja z otoczeniem. Rejs „Zobaczyć morze” to coś znacznie więcej. To unikalna możliwość uczestniczenia w zespołowym zadaniu nawigowania żaglowcem, a także wspaniała morska przygoda – komentuje Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
Zaangażowanie w integrację społeczności osób z dysfunkcją wzroku jest spójna z postulatem „Bliżej społeczności”, stanowiącym jeden z priorytetów „DrivingChange”TM, strategii CSR realizowanej przez DPDgroup.
Źródło: DPD / inf. pras.