Chcesz się zaszczepić, ale masz problem z samodzielnym dotarciem do punktu szczepień? Sprawdź, jak skorzystać z organizowanego przez gminy specjalnego transportu na szczepienia.
Bardzo ważne jest, aby osoby, które mają problem z samodzielnym dotarciem do punktu, mogły skorzystać ze szczepień przeciw COVID-19. W tym celu gminy zorganizowały specjalny transport z domu pacjenta do punktu szczepień. Po zaszczepieniu, osoba potrzebująca zostanie odwieziona do swojego miejsca zamieszkania. Chęć skorzystania z transportu można zgłosić bezpośrednio w punkcie szczepień lub za pośrednictwem specjalnego numeru telefonu, który jest obsługiwany przez poszczególne gminy.
Kto może skorzystać z transportu do punktu szczepień?
Ze specjalnego transportu mogą skorzystać:
- • osoby niepełnosprawne, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności (w stopniu znacznym o kodzie R lub N) lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami;
- • osoby, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast poniżej 100 tys. osób, gmin miejsko-wiejskich oraz wiejskich;
- • osoby powyżej 70. roku życia, które mają obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień – w przypadku miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Najpierw rejestracja, później umówienie transportu – jak to zrobić krok po kroku
Rejestracja za pomocą infolinii 989
- Podczas rejestracji, poinformuj konsultanta, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, konsultant infolinii 989 przekaże Ci numer telefonu na infolinię Twojej gminy.
- Zadzwoń na wskazany numer i poinformuj o swoim terminie i miejscu szczepienia.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Rejestracja bezpośrednia w punkcie szczepień
- Podczas rejestracji poinformuj, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, po zarejestrowaniu Cię, punkt szczepień zgłosi Twoje zapotrzebowanie na transport do koordynatora gminnego. Nie musisz sam kontaktować się z infolinią gminną.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Rejestracja przez internet
- Po zakończeniu rejestracji, wyświetli się link do spisu gmin oraz numerów infolinii gminnych.
- Znajdź swoją gminę i zadzwoń na wskazany numer.
- Poinformuj koordynatora gminnego o terminie i miejscu swojego szczepienia.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę – co wtedy?
Sprawdź, co zrobić, jeśli umówiłeś się na transport, ale termin Twojego szczepienia uległ zmianie.
Zmiana terminu na wniosek pacjenta
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- • Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
- • Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- • Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
- • Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek rejestrującego
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- • Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- • Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- • Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- • Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- • Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek gminy
Jeśli zdarzy się sytuacja, że Twoja gmina nie będzie mogła zapewnić Ci transportu w terminie Twojego szczepienia:
- • Koordynator gminny skontaktuje się z punktem szczepień i ustali nowy termin Twojego szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany.
- • Koordynator dokona dla Ciebie nowej rezerwacji na transport i Cię o tym poinformuje.